ARTICLES

 

“The Méditateurs of 1800: Esoteric Collectivism Amid Monastic Ruins”“, Apricota Journal, Secretary Press, New York, 2019, pp. 21-33. ISBN 978-0- 9971206-3- 9

“El retorno de Utopía: sentidos de lo utópico en la Utopia Station de la Bienal de Venecia”, Revista Goya, 2020 (accepted).

“El bricoleur y la ciudad“, Boletín de arte, 39, 2018.

Introduction”/ “Introducción”, REGAC Journal, No. 4, 2016 (2018), pp. 1-34 (bilingual Spanish/English).

“Rave Poetics“/”Poéticas raveras” A-Desk, November 20, 2017 (bilingual Spanish/English).

“La era del testigo”/ “Forensic Architecture at MACBA”, Arquitectura Viva 197, 2017, pp 14-15, (bilingual Spanish/English).

“Javier Peñafiel, de puño y letra“, Abc Cultural, July 14, 2017.

“Marco Godoy: el poder en escena”, Exit: imagen y cultura, nº 65, 2017, pp. 110-121 (ISSN 1577-2721) (Spanish).

“Art, Participation et Politique” / “Art, Participation and Politics”,“, Critique d´art. Actualité internationale de la littérature critique sur l’art contemporain, 48, Spring/Summer 2017 (bilingual English/French).

Hyeronymus Bosch´s Worlds that Could have Been”, Hyperallergic, September 6, 2016 (English).

“Mapping Gentrification and Urban Resistance in Istanbul”Hyperallergic, May 10, 2016 (English).

“Armonías del número Elena Asins, 1940-2015”, Arquitectura Viva 182: Industrial Heritage, 2016, pp. 48-51 (Spanish).

Estudios de caso para una iconografía de protesta“, Boletín de Arte 36, Departamento de Historia del Arte, Universidad de Málaga, 2015, pp. 31-49 (Spanish).

“Una urbe nómada” / “Constant´s New Babylon”, Arquitectura Viva 179, November 2015, pp. 52-55 (bilingual Spanish/English).

“Primitivismo pop” / “Jean-Michel Basquiat: A Retrospective”Arquitectura Viva 178, October 2015, pp. 57-61 (bilingual Spanish/English).

“Banners and the Madrid 2011 Protest Camp: Reading the Signs of Revolt”, Victoria and Albert Museum, Disobedient Objects Blog, April 16, 2014 (English).

Los descampados de promisión de Lara Almarcegui“, Quintana, 11, November 2013 (Spanish).

“Reclaim the Streets! From Local to Global Party Protest”Third Text 4special issue, Global Occupations of Art, July, 2013 (English).

Historia de los juguetes de construcción, de Juan Bordes” Arte y Parte, 105, June-July 2013 (Spanish).

“Madrid´s Renaissance of Occupied Spaces”The Nation, March 4, 2013 (English).

“Reclaim the Streets! From Local to Global Party Protest”, Revista de Estudios Globales y Arte Contemporáneo, 1, January 2013 (English).

“Corrientes subterráneas. Robert Crumb y el cómic “underground”, Arquitectura Viva, 147, 2013 (Spanish).

“Punk sin punk”, Re-visiones, 3, 2013. // “Punk sans Punk” Re-visiones, 3, 2013 (bilingual Spanish/English).

Beautiful Trouble or How to Move between Art and Revolt”, Re-visiones, 2, 2012 (bilingual Spanish/English)

How to Strike Back: A 14N Dispatch From MadridThe Nation, December 10, 2012 (English).

“How Young Madrid Rejects Austerity: the What and Why of 25S”,The Nation, October 8, 2012 (English).

“Urbanismo de revuelta. La Ciudad de Sol, un manifesto arquitectónico”, Arquitectura Viva, 145, 2012, p. 112 (Spanish).

“Clima artificial de primavera: un libro de antifaces, disfraces y sucedáneos”, Ars OperandiSeptember 27, 2012 (Spanish).

“Arte de-mente”,  El Mundo,  September 14, 2012, p. 42 (Spanish).

“ABCD City: un diccionario aleatorio de la ciudad de Nueva York” , Paisaje transversal, July 1, 2012 (Spanish).

“AVL Ville”, Utopia Today?, Ecole Spéciale d´Architecture, Paris 2010, pp. 26-27 (English).

“Regina José Galindo o el cuerpo como nación”, Boletín de Arte, pp. 435-458 (Spanish).

“La ciudad desmontable”, Lars, 21, pp. 38-43 (Spanish).

“Suntuosa proa”, in Arquitectura Viva, 126 (2009), pp. 74-75 (Spanish).

“Manos de parado/Marco Sánchez Godoy”, in M.A.P.A., exhibition catalogue (Aranjuez: Felipe II Libros, 2006), pp. 59-63 (Spanish).

“Utopías artísticas del mundo contemporáneo: el caso de Claremont Road”, scientific poster, Encuentro de Jóvenes Investigadores, Semana de la Ciencia, November 7 2011, Residencia de Estudiantes, Madrid (Spanish).

“Banners and the Madrid 2011 Protest Camp: Reading the Signs of Revolt”, Disobedient Objects blog, Victoria and Albert Museum (English).